Management

Australië: reclamecampagne om personeel in de veehouderij te werven

Zo’n 22 procent van de Australische melkveehouders krijgt het niet voor elkaar vacatures binnen drie maanden op te vullen. Dat blijkt uit een enquête van Dairy Australia. 40 procent van de ondervraagde bedrijven raakte ook minstens één medewerker kwijt. “Het tekort aan arbeid heeft ertoe geleid dat op sommige bedrijven minder koeien worden gemolken”, vertelt Verity Ingham, directeur van Dairy Australia.

Het tekort aan arbeidskrachten is vooral ontstaan door corona, maar ook door een generiek tekort aan arbeidskrachten in het land, zo stelt de nationale zuivelorganisatie. Een landsdekkende campagne op radio, tv, in geprinte media en op sociale media moet nu de positieve aspecten van een baan in de veehouderij onder de aandacht brengen en Australiers ertoe aanzetten in deze branche aan het werk te gaan.

Bronnen: dairyglobal.net, dairyaustralia.au

Over de auteur: Wilbert Beerling
Wilbert Beerling groeide op een melkveebedrijf op. Sinds 2011 werkt Wilbert bij AgriMedia waar hij nu zorg draagt voor de samenstelling van de vakbladen Elite...
Meer over:
Management
Deel dit bericht: Facebook Twitter LinkedIn

Elite Nieuwsbrief

Nieuwsbrief Wil je ook de wekelijkse nieuwsbrief ontvangen en op de hoogte blijven van de ontwikkelingen op het gebied van melkvee?